PEF a KSeF
Platforma Elektronicznego Fakturowania a Krajowy System e-Faktur
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to wprowadzony przez Ministerstwo Finansów system informatyczny, w którym przedsiębiorcy mogą wystawiać i otrzymywać elektroniczne faktury ustrukturyzowane. Zgodnie z obecną legislacją, użycie Krajowego Systemu e-Faktur stanie się obowiązkowe:
- od 1 lutego 2026 roku – dla dużych podmiotów, które w poprzednim roku przekroczyli 200 mln złotych obrotów,
- od 1 kwietnia 2026 roku – dla wszystkich podmiotów.
KSeF i PEF to dwa różne systemy. System PEF jest przeznaczony wyłącznie do wymiany dokumentów w ramach realizacji zamówienia publicznego. Docelowo, przed terminem obowiązkowego użytkowania KSeF, planuje się dopuszczenie w systemie KSeF ruchu obsługiwanego przez Access Pointy sieci Peppol, w tym PEF. Faktury przygotowane w standardzie Peppol i wymieniane w ramach sieci będą mogły być wymieniane wyłącznie dla obsługi zamówień publicznych.
Więcej informacji na temat systemu KSeF znajdą Państwo na stronie: https://ksef.podatki.gov.pl/